„Váš partner ve světě realit

Jak si vybrat realitní kancelář ?

Pokud se rozhodnete z jakéhokoliv důvodu prodat Vaši nemovitost, máte pouze dvě možnosti. Prodat ji svépomocí nebo se můžete obrátit na realitní kancelář a nechat prodej odborníkovi. Ale podle čeho si ji vybrat ? Podle adresy kanceláře, počtu makléřů, počtu nabídek, internetových stránek nebo marketingu kanceláře  ?


Na čem tedy záleží ?


1. Reference


Pro posouzení kvality je nejlepší osobní zkušenost, zeptejte se ve svém okolí, rodiny, známých a kamarádů, jestli už využili služeb některé realitní kanceláře a byli s jejím servisem spokojeni, rádi Vám ji doporučí.


2. Praxe


Zajímejte se o to, jak dlouho kancelář, ale i její makléři na trhu působí. Realitní makléři jsou bohatstvím každé dobré realitní kanceláře. V západních zemích je běžné, že jméno realitní kanceláře je pouze garancí služeb, ale předpokladem úspěchu prodeje je makléř. On by měl znát lokalitu, jak se vyvíjeli ceny, jaká je poptávka nebo což spousta makléřů v ČR zanedbává, jaké jsou nabídky konkurence v lokalitě. Makléř by Vás také měl seznámit s prodejem krok po kroku a poučit Vás i o daňové problematice spojené s prodejem. To jsou věci, které se u makléře projeví až s praxí. Zeptejte se proto na praxi a zkušenosti makléřů.


3. Marketing


Od klientů denně poslouchám, že ten nebo ten kolega z jiné realitní kanceláře jim říkal, že oni inzerují na 300 serverech. Nechte si vždy předložit marketingový plán prodeje Vaší nemovitosti a jak se s ním bude pracovat. V ČR máme cca 15 realitních serverů s zajímavou návštěvností ( alespoň 2000 návštěvníků denně ). Tam by měla být Vaše nemovitost vidět zaručeně. Ale zajímejte se i o další prodejní kanály, tisk, vyhledávače, sociální sítě. Realitní kancelář a realitní makléři obecně jsou dnes více než kdy v minulosti marketéři a podle toho je také srovnávejte. Obecně platí, čím lepší je marketing Vaší nemovitostí, tím více je prohlídek a tím rychleji se prodá a samozřejmě i za vyšší cenu.


4. Prezentace


Podívejte se, jak realitní kancelář prezentuje sebe, jak se prezentují její makléři a jak makléři prezentují svoje nabídky. Ne nadarmo se říká, že když dva dělají totéž, nedělají totéž.


5. Rozsah služeb


Realitní kancelář by měla nabídnout plný servis související s prodejem nemovitosti od ocenění nemovitosti, přes nabídku a nalezení kupce až po samotný prodej nemovitosti, a to včetně dalších navazujících právních úkonů (sepsání kupní smlouvy, převod v katastru nemovitostí apod.). Přičemž servis v právní oblasti je zpravidla to, proč klienti služeb realitních kanceláří využívají.


autor : Tomáš Kuňák - realitní a hypoteční makléř


Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru